Baselworld 2020 on peruttu
Kellomaailman jättitapahtuma Baselworld on peruttu. Asia tuli julkisuuteen Baselworldin järjestäjän, MCH Groupin, julkaisemassa tiedotteessa 28. helmikuuta 2020.
Baselworldin virallinen tiedote: https://www.baselworld.com/en/news/news/2020-02-baselworld-communication
Terveyshuoliin vedoten, maailmanlaajuisen Corona-virusepidemian vuoksi, sekä Sveitsin liittovaltion asettaman yli 1000-hengen kokoontumiskiellosta johtuen MCH Groupille ja Baselworldille ei jäänyt muuta vaihtoehtoa, kun perua huhtikuinen tapahtuma ja siirtää se seuraavan vuoden tammi-helmikuun vaihteeseen ( 27.01. – 02.02.21).
For health safety reasons and in accordance with the precautionary principle following the bans of large-scale public and private events issued today by the Swiss federal and cantonal authorities, Baselworld announces that it has taken the decision to postpone the show to Thursday 28th January 2021 to Tuesday 2nd February 2021 (Press Day on Wednesday 27th January), due to concerns related to Covid-19.
Bernd Stadlwieser, Group CEO of MCH:
”Baselworld is not only the largest watch and jewellery event in the world, but is also destined to become the industry’s largest global community platform, active all year round. In the coming weeks, we will be presenting a new digital service that is essential and useful to our entire community, and which we trust will meet the needs of the brands that have become even more important in these difficult and turbulent times.”
Bernd Stadlwieser, MCH Groupin toimitusjohtaja:
”Baselworld ei ole ainoastaan maailman suurin kello- ja korualan tapahtuma, vaan sen tarkoitus ja kohtalo on tulla alan suurimmaksi ympärivuotiseksi yhteisöpalveluksi. Tulevina viikkoina aiomme esitellä uuden digitaalisen palvelun, joka tukee koko kelloalan yhteisöä, sekä palvelee brändien tarpeita näinä vaikeina ja vaihtelevina aikoina.”
Stadlwieser luo tietä tulevalle julkistukselle mikä kertoman mukaan ”palvelee koko yhteisöä”. Arvailujen varaan jää onko kyseessä appi tai muu julkaisualusta, jonka kautta merkit voivat kommunikoida suoraan omia julkaisujaan ja uutisiaan kuluttajille.
Lue myös Tyyliniekan kattava suomenkielinen reportaasi aiheesta:
-SK